valkuilen als je gaat swingen

• caren

Sinds kort heb ik een relatie met een man. We kennen elkaar al een tijdje,maar hebben een paar maanden een relatie. Ik ken hem uit het swingers circuit. Wie heeft er tips om zo min mogelijk valkuilen terecht te komen?

Ik weet dat er geen standaard tips zijn,maar in welke valkuilen kan ik en mijn partner terecht komen. Toen jullie voor het eerst gingen swingen,welke problemen kwamen jullie toen tegen. Hoe hebben jullie dat opgelost. Ik hoop dat er iemand wil reageren.

Ik ben vooral benieuwd wat jullie valkuilen waren toen jullie gingen swingen.

Ik hoop dat er niemand is die mij veroordeeld omdat mijn relatie al gelijk swingend begint. Wij hebben hier allebei behoefte aan.

• Jim

Vreemde vraag, je kent hem uit het swingerscircuit maar bent bang in valkuilen terecht te komen.

Wat moet je nou voor problemen tegenkomen bij het swingen?

En behoefte aan swingen en of iemand je veroordeelt? Kan jou dat schelen, je moet doen waar je zin in hebt en wat je lekker vind en @!#$ aan de rest, het is jouw/jullie leven.

• caren

Hoi Jim

Veel relaties gaan stuk,omdat er geen goede afspraken worden gemaakt. Dat wil ik niet. Als ik vraag aan swinger wat hun vuilkuilen waren toen ze begonnen te swingen,krijg je vaak kritiek van ze. Omdat onze relatie gelijk swingend begint. Veel mensen vinden dat vreemd,omdat je voor sommige eerst blijkbaar 20 jaar getrouwd moet zijn om te swingen. Misschien is onze relatie daarom moeilijk,maar ook verrijkender.

Mijn enigste vraag is,welke dingen kun je tegenkomen,die je relatie kan beinvloeden. Dan kan ik er ook wat mee. Ik weet dat er geen standaard antwoord is. Want swingen is ook in het diepe duiken en je komt dingen tegen waar je over de grens van de andere eerst heen kan gaan. Niet bewust. Als je daar eerlijk met elkaar over kunt praten en open durft te zijn om het uit te spreken,kan het denk ik.

Ikzelf ben bi-seksueel,dus mijn vriend zou dat ook moeten respecteren. Ik zou het niet zelf van mijzelf fair vinden,als ik het met een vrouw zou doen en hij zou dat niet mogen. Ten 2de zou ik dat ook niet willen.

Je bent immers geen bezit van elkaar,zo zie ik het. En als hij geniet,dan geniet ik ook. Dat is mijn motto. Mijn vriend staat op nummer 1. Welke man of vrouw er tussen komt. Hij staat op nummer1

• zijbi&hijnie

Hoi Caren,

Je geeft nu antwoord op jouw eigen vraag………toch

Kizzzzz

zijbi&hijnie

• caren

Niet helemaal.

Ik weet een paar dingen,meer niet

• Jim

Afspraken maken en deze ook nakomen. Bi is bi, als je partner dat niet accepteert is hij jou niet waard. Je moet je gevoelens kwijt kunnen anders blijft het knagen en het resultaat is dat je vreemd gaat. DAT is een valkuil.

Afspraken en nog eens afspraken, je bent niet elkaars eigendom.

Wij swingen al jaaaaaaren en ik heb ook wel een trio's gedaan bij een stellen. Geen enkel probleem, ze wilde altijd graag weten hoe het was gegaan. Zij mag van mij ook echt alles wat ze maar wil, geen jaloezie, dat is ook heel belangrijk. Jaloezie is OOK een valkuil. Leer er van te genieten als je ziet dat je partner met een ander bezig is. Dat is heerlijk om naar te kijken.

• Frans

Valkuilen zijn wij na 6 jaar niet tegen gekomen, maar wel mannen die denken dat borsten sponzen zijn waar je stevig in moet knijpen om een vrouw in de stemming te krijgen en als dat niet werkt dan maar gelijk met een paar vingers naar binnen.

• feng

ha caren!

naast afspraken nakomen………..en zonodig bijstellen……..

heb ik zelf behoefte tijdens het swingen aan……….dat hij mij tijdens een party ook ziet en het gevoel geeft dat ik het helemaal voor hem ben, ondanks al die andere mooie vrouwen om hem heen.

dat kan met een knipoog, even een knuffel, zorgzaam en aandacht blijven houden voor elkaar(“gaat het goed met je, vermaak je je etc etc.”).

het klinkt zo klein maar dat is voor mij heel belangrijk.

zo blijf je samen in een groep, ondanks dat je afzonderlijk actief bent.

verder vertellen wij elkaar achteraf alle details die de ander maar wil horen, dat is geweldig leuk maar geeft ook vertrouwen en je kunt er soms ook van leren;-)

als er iets gebeurt wat de ander minder leuk vond of tegenstaat dan….praten wij erover en maken een afspraak hoe daar in het vervolg mee om te gaan.

succes caren!

en misschien ooit eens tot ziens;-)

feng(profiel op sdc)