doen of nog niet?

• wana

wij hebben al vijf jaar een knettergoeie open relatie,mocht er een one nightstand voorkomen gunnen we dat elkaar.

eigenlijk is dit nog helemaal niet zo vaak voorgekomen en zelf vind ik het maar gedoe als ik bijv. in de kroeg met een ander mee zou gaan..

de seks vind ik leuk maar het versieren wat eraan vooraf gaat niet.

mijn vriend daarentegen vind dat spel juist te gek.

je hoort,we verschillen nogal,maar in de relatie werkt dit perfect.

ook seksueel verschillen we gigantisch en dit werkt minder.

Hij is heel lief en teder,knuffelig en praat niet graag en houdt het erg introvert..ik ben van de stevigere aanpak en praat veel en gooi graag alle remmen los.

hierdoor is ons seksleven erg beladen en verloopt t nogal stroef.

partnerruil of een parenclub lijkt ons eigenlijk allebei wel wat maar we denken dat het toch verstandiger is eerst het samen in bed naar ons zin te krijgen.

maar is dit wel zo? want soms vrees ik dat we beiden nooit echt aan ons trekken komen omdat onze voorkeur zo verschilt.

zijn er hier stellen die hun eigen seksleven hebben verbetert door te swingen?? ik begrijp dat het zeker zal opbloeien maar echt dat samen niet werkt omdat je allebei op een andere manier opgewonden raakt en door swingen allebei beter je ‘ei’ kwijt kunnen?

misschien kunnen jullie hier jullie visie van geven..eerst in de eigen slaapkamer op orde??

• C&J

Hoi Ik kan zeggen dat het erg spannend is om te swingen.Mijn vriendin vond sex in het openbaar (om het zo maar te zeggen) leuk.Maar als iemand het zag vond ze dat maar niks(dacht ik).Doordat in onze relatie er iets gebeurde ,zijn we met elkaar eens gaan praten over ons sexleven.Hierkwam uit dat ze het toch eens wilde proberen om sex te hebben terwijl iemand dat toevallig zou kunnen zien.Dat gebeurde ook en tot mijn verbazing vond ze het goed dat die jongen meedeed.Wij vonden dat allebei zo opwindend,dat we daar weken @!#$ van werden als we daar aan terug dachten.Nu zijn we van plan om dit meer te gaan doen en ook met stellen als ze daar open voor staan.Dus het heeft ons sexleven duidekijk een nieuwe inpuls gegeven.

Groeten C en J

• ro

Als ik jullie was zou ik het maar niet doen, want als je de beste sex niet thuis hebt moet je zeker niet naar een club gaan. Zeker als je naar een club ga om je relatie te verbeteren, heb je meer kans om hem om zeep te helpen. Wij zien de club als extratje (de een heeft thuis speeltjes, wij gaan naar de club voor levenechte speeltjes) en iets meer spanning en als er geen stel is om een beetje mee te rommelen dan kunnen we het samen zeker zo leuk hebben. Een tip als je het toch doe, doe alles wat je doe met z'n vieren (zo kun je altijd contact houden met je man) en is veel leuker dan alleen partnerruil (wij hier, jullie daar). succes….

• wana

bedankt voor je visie..

Ik moet eerlijk zeggen verder is onze relatie echt goed alleen seksueel botert t gewoon niet.

om kort door de bocht te zeggen: we worden allebei anders g.eil.

het gaat dus niet om n kick van met een ander stel erbij of buiten.

Dan moet ik eerlijk zeggen dat aanwezigheid van mn vriend me niks lijkt,die zou zich vreselijk met mij bezig houden en op een manier van: “ligt haar voet goed,doet ie haar geen pijn-ze gilt zo” en ik me daardoor niet lekker zou kunnen laten gaan..

het klinkt vreemd maar we hebben een liefdevolle respectvolle eerlijke relatie alleen hebben we seksueel allebei iets anders ‘nodig’.

vandaar dat ik me afvraag of het wachten tot wij samen het naar ons zin hebben voordat we zouden swingen wel zo realistisch is..

• wanna

Niemand anders hier een advies?

Ben erg benieuwd!